شروع مقتدرانه آلمان به عنوان یک مدعی قهرمانی ...

تیم ملی فوتبال آلمان که به همراه برزیل جزو مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی 2014 است با پیروزی مقتدرانه در برابر تیم قدرتمند پرتغال قدرت خود را به رخ حریفان کشید. پرتغالی که کریستینو رونالدو بهترین بازیکن جهان در سال 2013 را در ترکیب داشت نتوانست در مقابل آلمان بازی قابل قبولی ارائه دهد و در نهایت با چهار گل که سه تایش را توماس مولر به ثمر رساند از آلمان شکست خورد تا در ادامه حتی برای صعود از گروهش هم به مشکل بر بخورد.

در دقایق ایتدایی این دیدار و در حالی که آلمان دو بر صفر از پرتغال پیش بود په په بازیکن رئال مادرید بر روی مولر یک خطا کرد و بعد از خطا یک حرکت غیر ورزشی انجام داد که باعث شد از زمین بازی اخراج شود و تا آخر بازی پرتغال ده نفره بازی کرد.

نکته ی قابل توجه در این بازی افول ستاره های رئال مادرید پرتغال بود که هر سه بازیکن یعنی کریس رونالدو ، په په و کونترائو به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکردند.



ادامه مطلب ...

اولین امتیاز ایران در اولین بازی جام جهانی 2014 برزیل.

تیم ملی ایران که بعد از هشت سال به جام جهانی آمده بود موفق شد تیم قدرتمند نیجریه را متوقف کند. در این دیدار ایران هرگز برای تساوی به میدان نرفته بود و چندین موقعیت گل را هم بر روی دروازه ی این تیم چغر آفریقایی ایجاد کرد.
 ایران با تساوی مقابل نیجریه برای نخستین بار در اولین بازی جام جهانی به امتیاز دست یافت.
تیم ملی ایران در حالی مقابل نیجریه به تساوی بدون گل دست یافت که این تک امتیاز نخستین امتیاز کشورمان در بازی‌‌های اول خود در 3 دوره جام جهانی گذشته بود.
ایران در جام جهانی 1978 مقابل هلند با نتیجه 3 بر صفر، در جام جهانی 1998 با یک گل مقابل یوگسلاوی و در جام جهانی 2006 با نتیجه 3 بر یک مقابل مکزیک شکست خورده بود.

در ادامه ی مطلب تصاویر گرافیکی از مقایسه ی بازیکن به بازیکن ایران و نیجریه و همینطور نحوه ی چینش ترکیب و ... آورده شده است. از دست ندهید !!



برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :



ادامه مطلب ...

ایتالیا جام را با پیروزی شروع کرد !

ایتالیا معروف به این است که جام جهانی را بسیار بد شروع میکند و همیشه در مرحله ی گروهی با مشکل مواجه میشود اما بعد از چند بازی که گرم شدند دیگر همه را میبرند. اینبار خلاف این اتفاق افتاد و ایتالیا موفق شد انگلستان را با نتیجه 2 بر 1 شکست دهد و یک گام بلند برای صعود از گروه سخت خود بردارد.


برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :



ادامه مطلب ...

اسپانیا زیر ریشه ی لاله های نارنجی دفن شد !!

در اینک لوئیس فن خال نابغه ی دنیای مربی گری و یکی از تیم ساز ترین مربیان تاریخ است هیچ شکی نیست اما این روحیه ی انتقام جویی هلندی ها بود که باعث شد تا اسپانیا را به معنای واقعی کلمه لِه و پودر کنند! کاری که حداقل در 5 - 6 سال اخیر هیچ تیمی نتوانسته بود انجام دهد. حالا هلند قهرمان تمام تیم هایی ست که در برابر اسپانیا طعم شکست را چشیده بودند از جمله خودش!

تیم ملی هلند در حالی که تا دقیقه چهلُ چهارم مسابقه با نتیجه ی یک بر صفر از اسپانیا عقب بود ، در نهایت پنج گل زد تا 5 بر 1 پیروز شود. البته همان یک گل اسپانیا هم از روی نقطه ی پنالتی زده شد. پنالتی ای که به شدت مشکوک بود!

پس از آنکه هلند در دقایق پایانی نیمه اول با یک ضربه ی سرِ شیرجه ای و بسیار زیبای فان پرسی بازی را به تساوی کشاند توفان را آغاز کرد. چهار گل در نیمه ی دوم و البته گل های زیادی که هلندی ها نزدند این پیروزی شیرین را برای آنها به ارمقان آورد تا انتقام شکست فینال جام جهانی قبلی را بگیرند. گفتنی ست که این بازی از اهمیت زیادی برخوردار بود زیرا تیم دوم این گروه باید به مصاف تیم اول گروه آ برود که به احتمال زیاد  برزیل است!

 


برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :



ادامه مطلب ...

برزیل سه - کرواسی یک! پیروزی میزبان در افتتاحیه ...

تنها یازده دقیقه از ابتدای بازی گذشته بود اتفاق کابوس بازی برای مارسلو و برزیل اتفاق افتاد. با سانتر بازیکنان کرواسی مارسلو اولین گل جام جهانی را به ثمر رساند اما نه به نفع برزیل بلکه به نفع کرواسی! تا اولین گل جام جهانی 2014 برزیل یک گل به خودی باشد.

رفته رفته برزیلی ها از شوک و جو سنگین بازی رها شدند و حملات گستزده ای را روی دروازه کرواسی آغاز کردند تا بعد از چند موقعیت خطرناک گلزنی ، سرانجام نیمار با یک خلاقیت فردی و از پشت محوطه ی جریمه توپ را به سمت دروازه کرواسی شلیک کرد و توپ بعد از برخورد به تیر به درون دروازه راه یافت تا فشار بازی بر روی برزیلی ها کمتر شود.


اوایل نیمه دوم بازی به شدت کسل کننده و بدون موقعیت دنبال میشد تا وقتی که داور مسابقه یک پنالتی مشکوک را به سود برزیل اعلام کرد. این پنالتی را هم نیمار بعد از ماساندن (!!) توپ به دست دروازه بان کرواسی وارد دروازه کرد تا گل دوم خودش و برزیل را به ثمر برساند.

در اواخر بازی کرواسی که چیزی برای از دست دادن نداشت حملات خود بر روی دروازه برزیل را آغاز کرد اما هر چه زد به در بسته خورد تا نبود یک تمام کننده یعنی مانژوکیچ (مهاجم نوک بایرن مونیخ که در این بازی محروم بود) کاملا حس شود. در پی همین حملات کرواسی بود که برزیل با یک ضد حمله گل سوم را هم به ثمر رساند تا دیدار افتتاحیه بدین شکل به سرانجام برسد ...



ادامه مطلب ...

قهرمان جام جهانی 2014 از پیش تعیین شده است !!

در ادامه مطلب یک مقاله ی جالب از پرهام وخشور را میخوانید که در آن سه جام جهانی پیش را به این جام جهانی مرتبط کرده و در آخر هم تیم قهرمان را مشخص کرده است. این مقاله در مورد تبانی است و ماجرای ان از ناداوری های کره جنوبی در جام جهانی 2002 شروع شده و تا هشت پای 2010 ادامه پیدا کرده است.

در تب جام جهانی که شما را بسیار مشتاق تماشای این بازی ها کرده بد نیست این مفاله را هم بخوانید تا یا مشتاق تر شوید برای اینکه ببینید این پیش بینی به واقعیت میپیوندد یا دلزده شوید از اینکه قهرمان از پیش تعیین شده است!

 

ادامه مطلب ...