برزیل سه - کرواسی یک! پیروزی میزبان در افتتاحیه ...

تنها یازده دقیقه از ابتدای بازی گذشته بود اتفاق کابوس بازی برای مارسلو و برزیل اتفاق افتاد. با سانتر بازیکنان کرواسی مارسلو اولین گل جام جهانی را به ثمر رساند اما نه به نفع برزیل بلکه به نفع کرواسی! تا اولین گل جام جهانی 2014 برزیل یک گل به خودی باشد.

رفته رفته برزیلی ها از شوک و جو سنگین بازی رها شدند و حملات گستزده ای را روی دروازه کرواسی آغاز کردند تا بعد از چند موقعیت خطرناک گلزنی ، سرانجام نیمار با یک خلاقیت فردی و از پشت محوطه ی جریمه توپ را به سمت دروازه کرواسی شلیک کرد و توپ بعد از برخورد به تیر به درون دروازه راه یافت تا فشار بازی بر روی برزیلی ها کمتر شود.


اوایل نیمه دوم بازی به شدت کسل کننده و بدون موقعیت دنبال میشد تا وقتی که داور مسابقه یک پنالتی مشکوک را به سود برزیل اعلام کرد. این پنالتی را هم نیمار بعد از ماساندن (!!) توپ به دست دروازه بان کرواسی وارد دروازه کرد تا گل دوم خودش و برزیل را به ثمر برساند.

در اواخر بازی کرواسی که چیزی برای از دست دادن نداشت حملات خود بر روی دروازه برزیل را آغاز کرد اما هر چه زد به در بسته خورد تا نبود یک تمام کننده یعنی مانژوکیچ (مهاجم نوک بایرن مونیخ که در این بازی محروم بود) کاملا حس شود. در پی همین حملات کرواسی بود که برزیل با یک ضد حمله گل سوم را هم به ثمر رساند تا دیدار افتتاحیه بدین شکل به سرانجام برسد ...



 




 برزیل و کرواسی دیدار افتتاحیه جام بیستم را در ورزشگاه کورینتیانس شهر سائوپائولو برگزار کردند که شاگردان لوئیز فیلیپه اسکولاری موفق شدند با نتیجه 3 بر یک کرواسی را شکست دهند. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که داور ژاپنی یک پنالتی مشکوک برای تیم میزبان گرفت. نیمار در دقایق 29 و 71 و اسکار در دقیقه 90 برای برزیل گلزنی کردند و تک گل کرواسی را مارسلو در دقیقه 11 به اشتباه درون دروازه خودی جای داد.

دو تیم برزیل و کرواسی در حالی دیدار افتتاحیه جام بیستم را برگزار کردند که برزیلی‌ها در همان ابتدای مسابقه توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در دقیقه 5 صاحب اولین موقعیت گل خود شدند که داوید لوئیز با ضربه سر این فرصت را از دست داد.
دو دقیقه بعد ایلیکا اولیچ جدی‌ترین خطر کرواسی را روی دروازه برزیل ایجاد کرد تا پاسخ حمله برزیلی‌ها را بدهد اما ضربه سر اولیچ با فاصله‌ای بسیار کم از کنار دروازه بیرون رفت.
کرواسی در دقیقه 11 به گل رسید. سانتر ایلیکا اولیچ از جلاویچ عبور کرد اما مارسلو به اشتباه دروازه خودی را گشود تا اولین گل جام بیستم را یک بازیکن به اشتباه وارد دروازه خودی کند.
در ادامه مسابقه، بازیکنان برزیل سراپا حمله شدند. جدی‌ترین خطر مسابقه را نیمار در دقیقه 21 به وجود آورد. حرکت نفوذی این بازیکن و پاس رو به عقب او باعث شد تا اسکار با ضربه سنگین دروازه کرواسی را نشانه بگیرد اما پله‌تیکوسا دروازه‌بان کرواسی به زیبایی توپ را به کرنر فرستاد.
نیمار در دقیقه 29 قفل دروازه کرواسی را گشود. حرکت پا به توپ این بازیکن و شوت دقیقش باعث شد تا برزیل به گل تساوی دست یابد و هواداران حاضر در ورزشگاه سراپا خوشحال شوند.
در ادامه مسابقه بازی حالت متعادلی به خود گرفت و در نهایت این نیمه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
نیمار زننده گل برزیلی‌ها در این دیدار در دقیقه 27 از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد تا اولین بازیکن اخطاری جام بیستم لقب بگیرد.
در دقایق پایانی نیمه نخست برزیل صاحب چند فرصت گلزنی نصفه و نیمه شد اما نتوانست دروازه تیم کرواسی را برای دومین بار فرو بریزد.
برزیل در نیمه دوم مسابقه توپ و میدان را در اختیار گرفت اما دفاع هوشمندانه کروات‌ها مانع از گلزنی زرد‌پوشان برزیلی شد. این نیمه البته نسبت به 45 دقیقه اول کیفیت پایین‌تری داشت.
در ادامه نیکو کواچ، برزوویچ را به جای خواسیچ به زمین مسابقه فرستاد تا اولین تعویض جام بیستم انجام شود. برزیلی‌ها در ادامه مسابقه توانستند رفته رفته خودشان را به دروازه کرواسی نزدیک کنند. فرد مهاجم برزیل در دقیقه 69 در محوطه جریمه کرواسی سرنگون شد. در حالی که تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد برخورد چندان جدی میان او و اولیچ صورت نگرفته، داور ژاپنی در سوت خود دمید تا برزیل صاحب یک ضربه پنالتی شود. نیمار نیز این ضربه پنالتی را به گل دوم خود و تیمش تبدیل کرد تا در پایان روز نخست با دو گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گیرد و برای مدعیان کفش طلای مسابقه‌ها خط و نشان بکشد.
کروات‌ها در ادامه یک بار به گل مساوی دست یافتند اما نیشی‌مورا خطای مهاجم این تیم را گرفت و گل را مردود دانست.
در ادامه مسابقه دو تیم حملات نصفه و نیمه‌ای روی دروازه هم ایجاد کردند و اسکار توانست گل سوم را با شوتی زمینی به ثمر برساند.
دیگر دیدار این گروه را امشب مکزیک و کامرون برگزار می‌کنند.







از برزیل، نیمه دوم دیدار تیم‌های برزیل و کرواسی در اولین دیدار جام بیستم با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌خوانید:

بین دو نیمه 7 بازیکن تیم کرواسی به داخل زمین آمدند تا خودشان را برای حضور احتمالی در نیمه دوم گرم کنند و این در حالی است که حتی یک بازیکن از برزیل هم در زمین حضور نداشت.
بعد از جام جهانی 1950 که برزیل میزبان این بازی‌ها بود تیم ملی برزیل بعد از 64 سال یک بار دیگر میزبانی این بازی‌ها را برعهده گرفته است.
نیمه دوم بازی برزیل و کرواسی به صورت کامل زیر نور ورزشگاه برگزار شد.
 زمانی که نیمه دوم بازی برزیل و کرواسی آغاز شد تعدادی از تماشاگران که صندلی‌هایشان را ترک کرده بودند به محل استقرار خود برنگشته بودند.
تیم ملی برزیل پیش از بازی با کرواسی 36 بازی خانگی را نباخته بود.
پوشش هواداران برزیل در ورزشگاه سائوپائولو به گونه‌ای بود که خبرنگار رویترز ورزشگاه سائوپائولو را به کندوی زنبور تشبیه کرد.
 زمانی که نیشییمورا برای تیم برزیل پنالتی گرفت کواچ سرمربی کرواسی اعتراضش را به فغانی دوار ایرانی و چهارم این بازی مطرح کرد.
 طبق اعلام 62 هزار و 103 نفر در ورزشگاه حضور دارند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند.
هواداران تیم ملی برزیل با هر خطای که به روی نیمار انجام می‌شد اعتراض‌شان را به بازیکنان کرواسی مطرح می‌کردند.
بعد از گل دوم برزیل موج مکزیکی در ورزشگاه به راه افتاد.
بعد از سوت پایان بازی بازیکنان کرواسی اعتراض شان را به نیشیمورا داور بازی به دلیل گرفتن پنالتی برای برزیل را با صحبت با او مطرح کردند.
بازیکنان تیم ملی فوتبال کرواسی بعد از پایان بازی به سمت هواداران شان رفته و از آن‌ها بابت حمایت هایشان تشکر کردند.
گوینده ورزشگاه از هواداران دو تیم خواست با آرامش ورزشگاه را ترک کنند.







 کمیته برگزاری جام جهانی 2014 برزیل مهاجم تیم ملی برزیل را به عنوان بهترین بازیکن دیدار افتتاحیه این دوره از مسابقات انتخاب کرد.
  نیمار که در برتری 3 بر یک برزیل مقابل کرواسی زننده دو گل تیمش بود، در پایان دیدار افتتاحیه جام بیستم به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد. دیگر گل تیم ملی برزیل را نیز اسکار به ثمر رساند.






و حالا چند تصویر گرافیکی از آمارُ ارقام و اتفاقات بازی :


همانطور که در زیر می بینید آمار کامل بازی افتتاحیه جام جهانی 2014 را در یک تصویر آورده ایم. در تصویر زیر شما میتوانید جزئیات بسیار کاملی از این بازی را مشاهده کنید.

به عنوان مثال: ترکیب اصلی ، جزئیات بازی ، کارت زردها ، کارت قرمزها ، پنالتی ها و تعویض ها و ...

ما تمامی جزئیات بازی را به صورت گرافیکی و با نمایشی بسیار زیبا برایتان آورده ایم. میتوانید ببینید که بازیکن ها در چه دقایقی گل زدند ، کارت گرفتند و یا تعویض شدند.

همینطور درصد مالکیت توپ ، خطا ها ، تعداد تکل ها ، شوت داخل چهار چوب ، آفساید ، کرنر ، شوت خارج چهارچوب و درصد مالکیت توپ و ...




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :





برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :







این هم ترکیب دو تیم کرواسی و برزیل در دیدار افتتاحیه جام جهانی 2014 برزیل + امتیازاتی که کسب کردند. همانطور که می بینید اسکار بیشترین امتیاز را کسب کرد اما نیمار بهترین بازیکن زمین انتخاب شد!


ترکیب برزیل :


دروازه بان: ژولیو سزار.

مدافعین: مارسلو - دنی آلوز - لوئیز - سیلوا.

هافبک‌ها: گوستاوو - پائولینو - هالک - نیمار - اسکار.

مهاجمین: فِرِد.




ترکیب  کرواسی :


دروازه بان: پلتیکوسا.

مدافعین: سرنا - کورلوکا - سالیجکو - لاورن.

هافبک‌ها: مودریچ - راکیتیچ - پریسیچ - کاواچیچ - اولیچ.

مهاجمین: ژلاویچ.




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :



نحوه ی چینش ترکیب هر دو تیم کرواسی و برزیل در این بازی مانند عکس شماره 5  (چهار - دو - سه - یک ( 4 - 2 - 3 - 1 )) در این صفحه بود.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد