قهرمان جام جهانی 2014 از پیش تعیین شده است !!

در ادامه مطلب یک مقاله ی جالب از پرهام وخشور را میخوانید که در آن سه جام جهانی پیش را به این جام جهانی مرتبط کرده و در آخر هم تیم قهرمان را مشخص کرده است. این مقاله در مورد تبانی است و ماجرای ان از ناداوری های کره جنوبی در جام جهانی 2002 شروع شده و تا هشت پای 2010 ادامه پیدا کرده است.

در تب جام جهانی که شما را بسیار مشتاق تماشای این بازی ها کرده بد نیست این مفاله را هم بخوانید تا یا مشتاق تر شوید برای اینکه ببینید این پیش بینی به واقعیت میپیوندد یا دلزده شوید از اینکه قهرمان از پیش تعیین شده است!

 

 


شاید تیتر این مقاله مثل خبرهای سایت های زرد اغوا کننده و گول زننده به نظر برسد اما در حقیقت این تیتر است که حق را به مطلب ادا نمیکند.

همه چیز بر میگردد به سال 2002 و جام جهانی فوتبالی که آسیایی های کره و ژاپن میزبان بودند. ناداوری های آشکار و حرص درآر کره جنوبی در این جام باعث شد تا ماجرا فراتر از یک طرفداری کوچک و طبیعی در حق میزبان به نظر برسد. گل هایی که سالم بودند اما آفساید اعلام میشدند ، پنالتی هایی که بودند اما اعلام نمیشدند و فرانچسکو توتی ای که نباید اما اخراج میشد! 




 همه و همه باعث شدند تا ایتالیا و اسپانیا ناباورانه از کره جنوبی شکست بخورند تا شگفتی رخ دهد. کره جنوبی به نیمه نهایی جام جهانی فوتبال رسید و این چیزی نبود که به راحتی بتوان قبول کرد. حالا کره باید برای رسیدن به فینال با آلمان بازی میکرد. آلمانی که ستاره اش الیورکان بود و او بود که یک تنه آلمان را تا نیمه نهایی پیش اورده بود. در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی الیورکان گفت : (( ما منتظر ناداوری های کره هستیم )) و این فقط الیورکان نبود که منتظر بود بلکه تماشاگران و بیننده های تلویزیونی هم چنین انتظاری داشتند و میخواستند ببینند این بار دیگر کره ای ها چیکار میکنند!! اما هیچ اتفاقی نیفتاد و آلمان کره ی طلسم شده را شکست داد.



شاید در جام جهانی 2002 همه چیز اتفاقی و یا با کمک داوران بود اما در جام های جهانی 2006 و 2010 تبانی ها حرفه ای تر اتفاق میفتاد . تا به حال از خود پرسیده اید که چرا ایتالیا و اسپانیایی که با ناداوری حذف شدند باید در جام جهانی 2006 و 2010 قهرمان شوند؟! اگر شما از خود نپرسیدید ما از خودمان پرسیدیم و به جواب هم رسیدیم : برای اینکه جبران آن حذف شدن های ناخواسته شود. 

بعد از ان ناداوری های ایتالیا و اسپانیا شدیدا به فیفا معترض شدند  جنجالی به پا کردند که بیایید و ببینید اما پس از مدتی به طرز عجیبی این جنجال ها فروکش کرد و فدراسیون فوتبال این دو کشور سکوت را پیشه کردند. اما چرا؟! خوب برای اینکه فیفا قول قهرمانی در سال 2006 و 2010 را به ایتالیا و اسپانیا داد.

ماجرای هشت پای پیشگوی آلمان ها را یادتان هست؟ آیا میدانستید آن هشت پا متعلق به یکی از کارمندان فدراسیون آلمان بود؟ آیا میدانستید در ظرفی که هشت پا باید میرفت و پیروز میدان را مشخص میکرد ماده ای شیمیایی برای جذب هشت پا میریختند و او به خاطر این بود که برنده را درست پیشگویی میکرد؟ و این نشان میدهد نه تنها فیفا قهرمان را مشخص میکند بلکه نتایج بازی های معمولی را هم مشخص میکند.



آیا هنوز قانع نشدید؟! پس ادامه را بخوانید چون هنوز تمام نشده است. آقای سپ بلاتری که برای رئیس ماندن دوست قدیمی اش بن حمام را به معنای واقعی کلمه پودر (!) میکند تا خودش تنها نامزد ریاست فیفا باشد بیشتر از اینها برمیآید.

قبل از آغاز جام جهانی 2010 انیمیشنی در اینترنت قرار گرفت که نشان میداد هلند و اسپانیا در فینال مقابل هم بازی میکنند و پس از اینکه در وقت معمول 90 دقیقه دو تیم به تساوی صفر صفر میرسند ، در وقت های اضافه یک بازیکن از هلند اخراج میشود و اسپانیا یک گل میزند و قهرمان میشود!! اتفاقاتی که همگی با همین دقت افتادند ...  فکر میکنید پشت ماجرای انیمیشن که بود؟!  واین نشان میدهد جزئیات بازی هم دست آقای رئیس است و همه از داورها بگیرید تا بازیکنان و مربیان عروسک های خیمه شب بازی ِ آقای رئیس هستند.

حالا من میخواهم یک پیش بینی کنم. قهرمان جام جهانی 2014 آلمان خواهد بود!! میپرسید چرا؟! برای اینکه در جام جهانی 2006 و 2010 این آلمان بود که سدّ راه ایتالیا و اسپانیا شده بود و علی رغم شایستگی حذف شده بود پس اینبار هم فیفا باید آلمان را راضی نگه دارد و چه ودیعه ای بهتر از یک قهرمانی!! احتمالا اینبار اقای رئیس میفرمایند یه قهرمانی هم بدین به این ژرمن ها ...


ما هم زمانی عاشق فوتبال بودیم و خاطره داریم اما از وقتی که این چیزها را فهمیدیم و همینطور ناداوری ها به سود بارسلونا در لیگ های قهرمانان اروپای چند سال پیش (2008 تا 2012) را دیدیم از فوتبال زده شدیم. حالا اگر شما میخواهید با عشق بنشینید و جام جهانی را ببینید اشکالی ندارد، ببینید! اما این فوتبال برای من یکی دیگر فوتبال بشو نیست.

به قول علی آقا پروین: خداحافظ فووددبال ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد