هشتمین فینال و چهارمین قهرمانی ، آلمان بر بام فوتبال ...

تیم ملی فوتبال آلمان که برای هشتمین بار به فینال جام جهانی راه پیدا کرده بود موفق شد برای چهارمین بار در فینال پیروز شود و چهار ستاره شود. آلمانی که با ثبات ترین تیم در 16 سال اخیر بود و چهار بار پشت سر هم به نیمه نهایی جام های جهانی راه پیدا کرده بود بالاخره جام 2014 را فتح کرد.

بیستُ چهار سال قبل لوتار ماتئوس کاپیتان آلمان بود و حالا فیلیپ لام جامی را بالای سر برد که خیلی از بزرگترین بازیکن های تاریخ فوتبال حسرتش میخورند ، مانند همین لیونل مسی آرژانتینی!

یکی از زیباترین صحنه های این بازی را میتوان مصدومیت های پیاپی باستین شوآین اشتایگر دانست که بارها توسط آرژانتینی ها متوقف میشد اما غیرت و تعصب او باعث میشد تا هر بار روی پا ها بایستد و بازی را ادامه دهد. مطمئنا صورت خون آلود شواینی از یاد طرفداران آلمانی تا مدتها نخواهد رفت.

این فینال یادآور فینال سال 1986 و 1990 آلمان آرژانتین بود که دو بار پیاپی این دو تیم به فینال رسیده بودند. در بازی نخست آرژانتین مارادونا و در بازی دوم هم آلمان لوتار ماتئوس جام رابردند و حالا برای سومین بار آلمان فیلیپ لام جام را برد. ضمنا آلمان و آرژانتین در جام جهانی 2006 و 2010 هم رو در روی هم قرار گرفته بودند که در هر دو دیدار آلمان پیروز شده بود. در سال 2006 در ضربات پنالتی و در سال 2010 با نتیجه 4 بر 0  و حالا آلمان برای سومین بار پیاپی در جام جهانی آرژانتین را میبرد.


 

 





در نیمه اول دو تیم موقعیت ها فراوانی داشتند. گل آفساید هیگوآین و ضربه سر آلمان ها که به تیرک دروازه برخورد کرد مهمترین آنها بود.


در دقیقه 21 ایگواین روی اشتباه کروس در دادن پاس رو به عقب صاحب توپ شد و در حالی که با نویر تک به تک بود توپ را به بیرون زد. پس از این صحنه کمی بازی با سرعت بیشتری دنبال شد. آلمان به دنبال حمله بود و آرژانتین در اندیشه ضد حملات و استفاده از سرعت بازیکنانی مانند مسی. یک دقیقه بعد از این صحنه شورله به دلیل مصدومیتی که کرامر دچار آن شده بود وارد میدان شد تا اولین تعویض آلمان اجباری باشد.
در دقیقه 39 مسی روی دروازه آلمان خطرناک ظاهر شد و در شرایطی که نویر از چارچوب دروازه بیرون آمده بود مدافعان آلمان از گل شدن توپ او جلوگیری کردند.

در ادامه آلمانی‌ها حملاتی را به خصوص از جناح چپ تدارک دیدند اما اغلب سانترها در میانه راه توسط مدافعان آرژانتین دفع می‌شد. هر دو تیم برای دستیابی به گل تلاش کردند اما تلاش‌شان در پایان 90 دقیقه بی‌نتیجه ماند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.


در وقت‌های اضافه آرژانتینی‌ها خسته به نظر می‌رسیدند و آلمان بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و شاگردان سابیا نیم نگاهی به ضد حمله داشتند.
در دقیقه 97 پالاسیو یک موقعیت خوب داشت اما نتوانست بهره‌ای ببرد.
ماریو گوتسه که در نیمه دوم به جای کلوزه به میدان آمده بود در دقیقه 113 روی سانتری که شورله از سمت چپ ارسال کرد با کنترل توپ و یک ضربه دقیق دروازه رومرو را باز کرد تا بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آلمان به پایان برسد و چهارمین ستاره جام جهانی روی پیراهن آلمان نقش ببندد.
بدین ترتیب آلمان پس از 24 سال قهرمان جام جهانی شد و مسی باز هم نتواند در رده ملی به افتخاری دست یابد.









همانطور که در زیر می بینید آمار کامل بازی آلمان و الجزایر را در یک تصویر آورده ایم. در تصویر زیر شما میتوانید جزئیات بسیار کاملی از این بازی را مشاهده کنید.

به عنوان مثال: ترکیب اصلی ، جزئیات بازی ، کارت زردها ، کارت قرمزها ، پنالتی ها و تعویض ها و ...

ما تمامی جزئیات بازی را به صورت گرافیکی و با نمایشی بسیار زیبا برایتان آورده ایم. میتوانید ببینید که بازیکن ها در چه دقایقی گل زدند ، کارت گرفتند و یا تعویض شدند.

همینطور درصد مالکیت توپ ، خطا ها ، تعداد تکل ها ، شوت داخل چهار چوب ، آفساید ، کرنر ، شوت خارج چهارچوب و درصد مالکیت توپ و ...



برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :





گل
آلمان: یک
آرژانتین: صفر

حملات خطرناک
آلمان: 64
آرژانتین: 30

موقعیت گلزنی
آلمان: 10
آرژانتین: 10

موقعیت در محوطه جریمه
آلمان: 11
آرژانتین: 5

پاس سالم
آلمان: 681
آرژانتین: 395

درصد مالکیت توپ
آلمان: 60
آرژانتین: 40

شوت داخل چارچوب
آلمان: 7
آرژانتین: 2

شوت خارج از چارچوب
آلمان: 3
آرژانتین: 8

توپ بلوکه شده
آلمان: 2
آرژانتین: 2

مهار توسط دروازه‌بان
آلمان: صفر
آرژانتین: 4

ضربه به تیرک
آلمان: یک
آرژانتین: صفر

ضربه ایستگاهی
آلمان: 18
آرژانتین: 23

کرنر
آلمان: 5
آرژانتین: 3

سانتر
آلمان: 27
آرژانتین: 14

آفساید
آلمان: 3
آرژانتین: 2

توپ لو رفته
آلمان: 106
آرژانتین: 99

تکل موفق
آلمان: 5
آرژانتین: 4

خطا
آلمان: 20
آرژانتین: 16

کارت زرد
آلمان: 2
آرژانتین: 2

کارت قرمز
آلمان: صفر
آرژانتین: صفر

مسافت پیموده شده توسط بازیکنان
آلمان: 112 هزار و 53 متر
آرژانتین: 102 هزار و 785 متر

تعداد کل پاس‌ها
آلمان: 845
آرژانتین: 547





تیم ملی آلمان موفق شد با گل ماریو گوتسه آرژانتین را با یک گل شکست دهد و قهرمانی را در جام جهانی جشن بگیرد.
باستین شواین اشتایگر هافبک تیم ملی آلمان به تمجید از این تیم پرداخت. شواین اشتایگر پس از پایان مسابقه در گفت‌وگو با شبکه ARD گفت: اولین جام جهانی که به یاد دارم جام 90 بود. وقتی آن سال دیدم که چگونه آلمان آرژانتین را شکست داد و قهرمان شد آرزو کردم روزی آن جام را بالای سر ببرم. خوشبختانه امشب به آرزویم رسیدم. امشب رویایم پس از سال‌ها به حقیقت پیوست. توانستیم به اولین تیم اروپایی تبدیل شویم که توانسته در قاره آمریکا به قهرمانی برسد. این یک موفقیت باور نکردنی بود که به دست آوردیم.
شواین اشتایگر در ادامه گفت: درست است که ما در نیمه نهایی نتیجه پرگلی برابر برزیل به دست آوردیم اما می‌دانستیم که کار سختی در دیدار نهایی پیش رو داریم. خوشبختانه توانستیم با صبوری تا پایان مسابقه با قدرت عمل کنیم و به قهرمانی برسیم.









ماریو گوتسه زننده گل حیاتی‌بخش آلمان پس از پایان مسابقه گفت: احساس فوق‌العاده‌ای دارم. نمی‌دانم چگونه احساسم را بیان کنم. در لحظه گل به هیچ چیز فکر نمی‌کردم فقط می‌خواستم توپ را به سمت دروازه‌ها بزنم. بعدش نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد. واقعا باور نکردنی است. برای ما رویایمان به حقیقت پیوست رویایی که مدت‌ها و سال‌ها به دنبال آن بودیم تا اینجا در ماراکانا آن را جشن بگیریم.
گوتسه در ادامه گفت: من واقعا به تیم ملی آلمان افتخار می‌کنم. خیلی خوشحالم از آنچه در برزیل رخ داد. همه بازیکنان ما شایسته این قهرمانی بودند. افتخار می‌کنم که توانستم به این قهرمانی دست یابیم. ما واقعا شایسته قهرمانی بودیم.






مانوئل نویر بهترین دروازه بان جام جهانی 2014 برزیل شد ...

مانوئل نویر دروازه‌بان تیم ملی آلمان به عنوان بهترین دروازه‌بان جام جهانی انتخاب شد و دستکش طلایی مسابقه‌ها را از آن خود کرد. نویر پس از قهرمانی با آلمان در جام جهانی گفت: به هر قیمتی می‌خواستیم قهرمان جام جهانی شویم. این شب را به هیچ وجه فراموش نمی‌کنم. فقط می‌توانم بگویم فوق‌العاده بودیم. ما 11 نفر نبودیم بلکه آلمان 23 بازیکن خوب و آماده داشت که همه روی نیمکت بودند و هر وقت وارد زمین شدند توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.
نویر در ادامه گفت:‌ آرژانتین در این بازی تلاش زیادی از خود نشان داد و تیم شایسته‌ای بود اما قهرمانی حق ما بود. خوشحالم که به این هدف مهم رسیدیم. این قهرمانی به تمام مردم آلمان تعلق دارد.







مسی بهترین بازیکن جام جهانی 2014 برزیل شد ...

 کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین پس از شکست تیمش برابر ژرمن‌ها در فینال جام جهانی تاکید کرد که احساس خیلی بدی دارد.
لیونل مسی پس از شکست یک بر صفر تیمش برابر آلمان در فینال رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل گفت: در این بازی موقعیت‌های خوبی داشتیم اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و این موضوع در چنین بازی‌های پذیرفتنی نیست.

وی افزود: بازی خوبی برابر تیم خیلی خوب آلمان ارائه کردیم و مستحق نتیجه گرفتن بودیم اما در پایان نتوانستیم با جام به خانه بازگردیم.
مهاجم تیم ملی آرژانتین با بیان اینکه شکست برابر آلمان بدترین شکست دوران حرفه‌ای‌اش بوده است، خاطرنشان کرد: احساس خیلی بدی دارم. موقعیت‌های خوبی داشتیم و می‌توانستیم نتیجه را تغییر دهیم و شادی را به میان مردم آرژانتین بازگردانیم، اما موفق به این کار نشدیم. اکنون باید به آینده نگاه کنیم و ببینیم چه چیزی پیش خواهد آمد.
مسی در خصوص جایزه بهترین بازیکن جام جهانی 2014 برزیل که از سوی مسئولان فیفا دریافت کرد، گفت: این جایزه برای من مفهومی ندارد، چون می‌خواستم جام قهرمانی جهان را بالای سر ببرم.







جیمز رودریگز کلمبیای هم که در پنج بازی شش گل زده بود عنوان آقای گلی جام را از آن خود کرد و جلوتر مسی و مولری ایستاد که دو بازی بیشتر از او انجام داده بودند.

جدول گلزنان را در زیر ببینید:


6 گل: جیمز رودریگز(کلمبیا)
5 گل: توماس مولر(آلمان)
4 گل: لیونل مسی(آرژانتین) • نیمار(برزیل) • روبین فان‌پرسی(هلند)
3 گل: آندره شورله(آلمان) • اینر والنسیا(اکوادور) • اسلام السلیمانی(الجزایر) • ژردان شقیری(سوئیس) • کریم بنزما(فرانسه) • آرین روبن(هلند) 






این هم ترکیب و نحوه  چینش بازیکنان تیم ملی آرژانتین و آلمان که مقابل هم قرار گرفتند. بهترین بازیکن میدان در این مسابقه ماریو گوتسه ای شد که تک گل بازی را وارد دروازه کرد. بازیکنی که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود.



ترکیب  آرژانتین :


دروازه بان: رومرو.

مدافعین: دمیکلیس - زابالتا - روخو - گارای.

هافبک‌ها: بیگلیا - خاویر ماسچرانو - پرس (گاگو) - لاوتزی (آگرو).

مهاجمین: لئو مسی - هیگوآین (پالاسیو).




ترکیب  آلمان :


دروازه بان: مانوئل نویر.

مدافعین: ژروم بوآتنگ - بنتیکت هوودس - هوملس - فیلیپ لام.

هافبک‌ها: تونی کروس - کرامر (شورله) - باستین شواین اشتایگر - مسعوت اوزیل (مرته ساکر) - توماس مولر.

مهاجمین: میروسلاو کلوزه (ماریو گوتسه).



برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :



نحوه ی چینش ترکیب آلمان  در این مسابقه مانند عکس شماره 3  (چهار -  سه - سه ( 4 - 3 - 3 )) در این صفحه بود.

نحوه ی چینش ترکیب آرژانتین  در این مسابقه مانند عکس شماره 5  (چهار - دو - سه - یک ( 4 - 2 - 3 - 1 )) در این صفحه بود.






بازیکنان تیم ملی آرژانتین و آلمان را در این مسابقه با هم مقایسه کردیم. در این مقایسه تقریبا سعی شده که بازیکنانی را که مقابل هم قرار گرفته اند و یا هم پست بوده اند با هم مقایسه شوند.

در داخل عکس مقایسه ها ، کلمات انگلیسی نوشته شده که ممکن است برخی معنی آنها را ندانند پس آنها را ترجمه میکنیم:


pass accuracy : دقت پاس .

aerials won : برنده بازی هوایی.

touches : لمس توپ (رسیدن به توپ) .

fouls : خطا .

total shots : مجموع شوت .

dribbles won : دریبل موفق .

tackles : تکل .

rating : نمره .


age : سن .

height : قد .

weight : وزن .




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :




برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :























































نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد