پیش به سوی مرحله ی حذفی جام جهانی 2014 ...

آخرین بازی تیم های حاضر در جام جهانی را در این صفحه کار میکنیم. در ادامه مطلب شما میتوانید جدول کامل گروه هایی که دیگر تمام شدند را ببینید. همینطور علاوه بر جدول تمام نتایج دیدار های گروهی را در عکس های گرافیکی بسیار زیبا برای شما به نمایش درآوردیم.

پس از به پایان رسیدن مرحله ی گروهی از هر گروه دو تیم حذف میشوند و دو تیم دیگر به جمع 16 تیم برتر رقابت های جام جهانی اضافه میشوند. دو تیم حذف شده باید به خانه برگردند و دو تیمی که به مرحله ی بعد صعود کردند باید برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر این رقابت ها تلاش کنند و یک تک بازیِ حذفی را با رقیب خود برگزار کنند.


 

 






در اولین شب از آخرین بازی مرحله ی گروهی جام جهانی 2014 برزیل ، تیم های هلند و شیلی از گروه دوم موفق به صعود شدند. در ساعت 20:30 دقیقه به وقت ایران دو تیم شیلی و هلند ، و همینطور دو تیم اسپانیا و استرالیا به صورت همزمان به مصاف هم رفتند. هلند و شیلی هر کدام 6 امتیاز داشتند و صعودشان به دور بعد قطعی بود. برای صدر نشینی هلند نیاز به یک تساوی داشت و شیلی نیاز به یک برد که در پایان این هلند بود که توانست هشیاری لوئیس فن خال شیلی را شکست دهد. در این بازی هر دو بازیکن تعویضی لوئیس فن گال گل زدند و هلند دو بر صفر پیروز شد.







در طرف دیگر هم اسپانیا و استرالیا که حذف شدنشان قطعی بود در یک بازی تشریفاتی به مصاف هم رفتند. در این بازی اسپانیا موفق شد استرالیا را سه بر صفر شکست دهد تا حداقل قهرمان جام جهانی قبل بدون امتیاز به خانه نرود! گل های این بازی را داوید ویا (36)، فرناندو تورس (69) و خوان ماتا (82).






اما در گروه اول که ساعت 00:30 دقیقه بازی های همزمانشان شروع شد ، برزیل موفق شد کامرون 4 بر 1 شکست دهد و به عنوان تیم اول گروه A به مرحله ی حذفی صعود کند. در این دیدار نیمار در دقیقه‌های 17 و 34، فرد 49 و فرناندینیو 84 برای برزیل و جوئل ماتیپ 26 برای کامرون گل زدند.








در دیگر دیدار این گروه هم که بسیار حساس یود مکزیک موفق شد 3 بر 1 کرواسی را شکست دهد و به همراه برزیل به مرحله ی حذفی برود. گل های این بازی را رافائل مارکز دقیقه 70، گواردادو 75 و چیچاریتو 82 و تک گل کرواسی را هم بریشیچ در دقیقه 87 زدند.








در گروه سوم (C) رقابت های جام جهانی 2014 برزیل تیم یونان موفق شد با گل دقیقه ی 93 ساحل عاج را شکست دهد و به مرحله ی حذفی رقابت ها برسد. یونان که حملات بسیار زیادی را در طول بازی بر روی دروازه ساحل عاج انجام داده بود و چهار بار تیرک این تیم را به لرزه درآورده بود سرانجام با پنالتی دقیقه ی 93 ام ساحل عاج را با نتیجه ی 2 بر 1 شکست داد و صعود کرد. این پنالتی دلهره آور را سامارس تبدیل به گل کرد و باعث شد که ساحل عاج باز هم به مرحله حذفی صعود نکند و در حسرت بماند.







در دیگر دیدار این گروه هم کلمبیا در حالی که تا پایان نیمه اول با ژاپن مساوی بود در نیمه دوم سه گل زد و با نتیجه 4 بر 1 موفق شد ژاپن را شکست دهد تا با امتیاز کامل صعود کند. در این گروه از قبل هم پیش بینی میشد کلمبیا تیم اول شود اما از این بابت کلمبیا ضرر بزرگی کرد زیرا تیم دوم این گروه در بازی های پیش روی خود راه به نسبت اسان تری را برای رسیدن به مراحل بالاتر دارد. یونان باید با کاستاریکا بازی کند و بعد با برنده هلند و مکزیک. کلمبیا هم باید با اروگوئه بازی کند و بعد با برنده برزیل شیلی!






در گروه D معروف به گروه مرگ انگلیس موفق شد کاستاریکای شگفتی ساز را متوقف کند تا با حفظ آبرو یک امتیاز از این جام بگیرد و بعد حذف شود! در این بازی که انگلیس پیش از این حذفش قطعی بود و کاستاریکا هم صعودش قطعی بود دو تیم به مصاف هم رفتند. در این دیدار هیچ صحنه ی جذابی وجود نداشت و دو تیم به نتیجه ی 0 بر 0 رضایت دادند.








اما در حساس ترین دیدار این شب دو تیم اروگوئه و ایتالیا برای صعود به مصاف هم رفتند. اروگوئه برای رفتن به مرحله ی بعد به پیروزی نیاز داشت و ایتالیا فقط یک تساوی میخواست. بازی با تساوی پیش میرفت که در دقیقه 59 مارکیزیو یک خطای خشن انجام داد و با اخراج او ایتالیا 10 نفره شد. پس از این اخراج حملات اروگوئه شدیدتر شد تا در نهایت در دقیقه ی 81 توسط گودین به گل رسیدند. ایتالیا بعد از این گل به آب و آتش زد و حتی جان لوئیجی بوفون هم از دروازه به نوک حمله آمد تا ضربه ی سر یزند اما وقتی نتوانست به دروازه برنگشت! بوفون در زمین اروگوئه ماند زیرا یک گل با دو گل فرقی نمیکرد اما در نهایت اروگوئه هم نتوانست از نبود دروازه بان استفاده کند و بازی با همان نتیجه ی 1 بر صفر به نفع اروگوئه به پایان رسید تا ایتالیا برای دومین جام جهانی پیاپی از گروه خود نتواند صعود کند. ایتالیایی که دومین تیم پرافتخار جهان است.








در گروه ششم (F) دیدار حساس تیم ملی آرژانتین و نیجریه با پیروزی پر گل آرژانتین به پایان رسید تا این تیم هم با امتیاز کامل یعنی 9 امتیاز صعود کند. در این دیدار مسی و احمد موسی هر کدام دو گل برای ارژانتین و نیجریه به ثمر رساندند. اما برای صعود دیگر تیم این گروه نیجریه گوشه چشمی به بازی ایران با بوسنی داشت که در آن بازی ایران باید مساوی میکرد یا شکست میخورد تا نیجریه صعود کند و همین اتفاق هم افتاد. ایران از بوسنی شکست خورد تا نیجریه به همراه آرژانتین به دور بعد رقابت ها صعود کند.







در دیگر دیدار این گروه تیم ملی ایران امیدورا به شکست خوردن نیجریه بود تا بتواند با پیروزی مقابل بوسنی برای اولین بار در تاریخ این کشور به دور بعد رقابت های جام جهانی صعود کند اما با وجود شکست خوردن نیجریه در مقابل آرژانتین ایرانی ها نتوانستند از پس بوسنی بر بیایند و برای اولین بار در تاریخ دیدارهای دو تیم بوسنی موفق شد ایران را شکست دهد. از پنج دیدار رسمی قبلی دو تیم 4 پیروزی برای ایران و یک تساوی رقم خورده بود و حالا یک پیروزی هم برای بوسنی!





در گروه E سوئیس موفق شد هندوراس را با درخشش مهاج بایرن مونیخی اش شکست دهد و به جمع 16 تیم اضافه شود. در این بازی شقیری هتریک کرد و سه گل برای سوئیس زد که در پایان بازی هم با همین نتیجه یعنی 3 بر صفر به پایان رسید تا سوئیس افتخار بزرگی را با اوتمار هیتسفیلد برای خود کسب کند.








اما در دیگر دیدار این گروه فرانسه هر چه زد به در بسته خورد! در این دیدار که دروازه بان اکوادور بهترین بازیکن زمین اعلام شد ، بازی با نتیجه 0 بر 0 به پایان رسید تا فرانسه هم به عنوان تیم اول این گروه به مرحله ی بعد برود و اکوادور حذف شود.

البته در این دیدار اکوادور یک اخراجی هم داشت.








در گروه هفتم رقابت های جام جهانی 2014 برزیل در حالی آلمان و آمریکا به مصاف هم رفتند که هر دو تیم با یک تساوی هم به مرحله ی بعد صعود میکردند. به خاطر همین و از آنجایی که یورگن کلینزمن مربی سابق آلمان و استاد یوآخیم لوو مربی آلمان بود بسیاری میگفتند که دو تیم با تبانی مساوی میکنند تا صعود کنند اما در نهایت آلمان موفق شد آمریکا را 1 بر 0 شکست دهد تا به تمام این حرف ها و حدیث ها پایان دهد.

در این دیدار آمریکا موقعیت خاصی نداشت جز در دقایق آخر که یک شوت بازیکنان آمریکا را فیلیپ لام با تکل عالی خود نگذاشت تبدیل به گل شود.







اما در دیگر دیدار این گروه پرتغال به یک برد با اختلاف چهار گل مقابل غنا نیاز داشت تا بتواند صعود کند و غنا تنها به یک برد با اختلاف دو گل نیاز داشت که هیچ کدام از این نتایج محقق نشد و همان آمریکا و آلمان به مرحله ی بعد صعود کردند.

در این دیدار برای ولین بار در این جام جهانی پای کریس رونالدو هم به گلزنی باز شد اما به نظر میرسید که دیگر دیر شده ... در نهایت پرتغال دو بر یک غنا را شکست داد اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آمریکا حذف شد.




در حالی که از آنطرف صعود بلژیک قطعی شده بود دو تیم الجزایر و روسیه مقابل هم قرار گرفتند تا تیم دوم صعود کننده را تعیین کنند. روسیه که سرمربی گری اش را فابیو کاپلو بر عهده داشت برای صعود نیاز به پیروزی داشت و ابتدا به گل هم رسید اما الجزایری ها در نیمه دوم پاسخ این گل را دادند تا بازی با نتیجه مساوی 1 بر 1 به پایان برسد و فابیو کاپلو با تیمش حذف شوند و الجزایر به دور بعد صعود کند.







تنها نماینده ی باقی مانده ی آسیا در جام جهانی باید بلژیک را شکست میداد تا به مرحله بعد برسد اما با وجود 10 نفره شدن بلژیکی ها در انتهای نیمه نخست آنها از پس این تیم قدرتمند اروپایی بر نیامدند و بازی را واگذار کردند.








اما در پایان مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 2014 برزیل آمار و ارقامی به جای ماند که مرور کردن آنها خالی از لطف نیست. آماری که جالب و البته تعجب برانگیز خواهند بود :


 بهترین خط حمله:  هلند - 10 گل زده
بدترین خط حمله:  ایران، کامرون و هندوراس - یک گل زده
بهترین خط دفاعی:  مکزیک، کاستاریکا و بلژیک - یک گل خورده
بدترین خط دفاعی:  کامرون و استرالیا - 9 گل خورده
پرگل‌ترین بازی:  فرانسه 5 - سوئیس 2
کم گل‌ترین بازی:  نیجریه - ایران، مکزیک - برزیل، کاستاریکا - انگلیس و ژاپن - یونان (بدون گل)
آقای گل:  نیمار، لیونل مسی و توماس مولر - 4 گل زده
بیشترین انتخاب به عنوان بازیکن برتر زمین:  لیونل مسی (سه بار)
بیشترین کلین‌شیت:  وینسنت انیاما (نیجریه) کی‌لور ناواس (کاستاریکا)، گی‌یرمه اوچوئا (مکزیک) هوگو لوریس (فرانسه)، مانوئل نویر (آلمان) و تیبا کورتوا (بلژیک) - دو کلین شیت
بیشترین کارت زرد:  هندوراس (7 کارت زرد)
بیشترین کارت قرمز:  یونان، هندوراس، اروگوئه، کامرون، کرواسی، اکوادور، پرتغال، ایتالیا و بلژیک (یک کارت قرمز)
خشن‌ترین تیم:  هندوراس (7 کارت زرد و یک کارت قرمز)
بیشترین قضاوت:  روشن ایرماتوف (ازبکستان) و نستور پیتانا (آرژانتین) - سه بار قضاوت
جوانمردترین تیم‌ها:  آرژانتین، آلمان و سوئیس (یک کارت زرد و بدون کارت قرمز)



و البته اتفاق جالب دیگری هم که در این مرحله افتاد گاز گرفتن لوئیس سوآرز بود که شانه ی بازیکن ایتالیا را گاز گرفت.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد