سایت فولام: مسی قلب ایرانی ها را شکست !!

تیم ملی فوتبال ایران با ارائه ی یک بازی منظم و تماشایی در مقابل آرژانتین آبی سلسته ها را آزار داد. در حالی که آرژانتین به امید زدن تعداد گل های بسیار و بالا بردن تفاضل گل خود مقابل ایران حاضر شد ، ایران با تاکتیک بسیار منظم خود خیلی زود به آرژانتین فهماند که به همین راحتی ها به گل نخواهد رسید.

آرژانتین توپ را در اختیار داشت اما تنها چند موقعیت خطرناک توانست بر روی دروازه ی ایران ایجاد کند که آنها هم توسط دروازه بان با غیرت ایرانی ها - علیرضا حقیقی - به خوبی مهار شد. در مقابل ایران هم چندین ضد حمله ی بسیار خطرناک انجام داد و به شدت دروازه ی آرژانتین را تهدید کرد که هر با واکنش های دروازه بان آرژانتینی رو به رو شد ...

در نهایت لیونل مسی در دقیقه ی 91 بازی توانست آرژانتین را نجات دهد و با یک ضربه ی مهار نشدنی ایران را شکست داد.



 



همانطور که در زیر میبینید تک تک بازیکنان تیم ملی ایران را با بازیکنان تیم آرژانتین مقایسه کرده ایم و آمار مربوط به آنها را در آوردیم. در این مقایسه  سعی شده بازیکنانی که مقابل هم قرار گرفته اند یا بازیکنان هم پست با هم مقایسه شوند. مثلا مقایسه ی لئونل مسی با قوچان نژاد که هر دو مهاجم اند یا مقایسه ی پولادی با زابالتا که یکی دفاع چپ و دیگری دفاع راست است و در این بازی مقابل هم بودند.

در داخل عکس مقایسه ها کلمات انگلیسی نوشته شده که ممکن است برخی معنی آنها را ندانند پس آنها را ترجمه میکنیم:


pass accuracy : دقت پاس .

aerials won : برنده بازی هوایی.

touches : لمس توپ (رسیدن به توپ) .

fouls : خطا .

total shots : مجموع شوت .

dribbles won : دریبل موفق .

tackles : تکل .

rating : نمره .


age : سن .

height : قد .

weight : وزن .




























این هم ترکیب تیم ملی ایران مقابل ارژانتین. نحوه ی چینش ترکیب دو تیم را به همراه نمره ای که هر بازیکن گرفته مشاهده میکنید ...  همانطور که میبینید بهترین بازیکن ایران دژاگه بود و که نمره ی 7.4 گرفت و بهترین بازیکن آرژانتین هم لیونل مسی با 8.9 .




ترکیب  ایران  :


دروازه بان: حقیقی.

مدافعین: منتظری - حسینی - صادقی - پولادی.

هافبک‌ها: تیموریان - نکونام - شجاعی - حاج صفی - دژاگه.

مهاجمین: قوچان نژاد.




ترکیب  آرژانتین  :


دروازه بان: رومرو.

مدافعین: زابالتا - فرناندز - گارای - روخو.

هافبک‌ها:  ماسکرانو - دی ماریا - گاگــو.

مهاجمین: مسی - آگوئرو - هیگوائین.



برای مشاهده تصویر در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک نمائید :








 تیم ملی فوتبال کشورمان دوندگی بالایی مقابل آرژانتین داشت که در این بین آندرانیک تیموریان دونده‌ترین بازیکن تیم کی‌روش بود.

 تیم ملی فوتبال کشورمان نمایشی فوق‌العاده مقابل آرژانتین داشت اما با گل دقیقه 90 مسی یک بر صفر به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی 2014 باخت. شاگردان کارلوس کی‌روش در این دیدار که چندین موقعیت گلزنی هم داشتند، با دوندگی بالا اجازه درخشش به ستاره‌های میلیون دلاری نماینده آمریکای جنوبی ندادند. در زیر آمار دوندگی بالای ملی‌پوشان کشورمان را می‌بینید:

1- علیرضا حقیقی: 4142 متر
2- سیدجلال حسینی: 8760 متر
3- امیرحسین صادقی: 8844 متر
4- مهرداد پولادی: 9065 متر
5- پژمان منتظری: 9636 متر
6- جواد نکونام: 10351 متر
7- آندرانیک تیموریان: 10942 متر
8- اشکان دژاگه: 9551 متر
9- مسعود شجاعی: 9178 متر
10- احسان حاج‌صفی: 10131 متر
11- رضا قوچان‌نژاد: 10195 متر
12- خسرو حیدری:  1869 متر
13- رضا حقیقی: 866 متر
14- علیرضا جهانبخش: 1381 متر




ملی پوشان ایران با تمام توان مقابل آرژانتین بازی کردند و بازنده‌ای سربلند بودند.

  عملکرد فنی بازیکنان تیم ملی ایران مقابل آرژانتین به شرح زیر است:
علیرضا حقیقی 3 سیو ( دو موقعیت خوب گلزنی را از آرژانتین گرفت.)
سیدجلال حسینی 7 دفع توپ
امیرحسین صادقی 2 تکل و 8 دفع توپ و یک خطا
مهرداد پولادی 4 تکل 6 دفع توپ
پژمان منتظری 4 دفع توپ و یک تکل
احسان حاج صفی 14 پاس و یک شوت
آندرانیک تیموریان 16 پاس و دو خطا
جواد نکونام 22 پاس و 2 خطا
مسعود شجاعی 17  پاس و 4 خطا
اشکان دژاگه 13 پاس، یک شوت و یک خطا
رضا قوچان نژاد 14 پاس، 2 شوت و 4 خطا


عملکرد فنی بازیکنان تیم ملی ایران نشان داد که بازیکنان با تمام وجود تلاش کردند و فراتر از انتظار ظاهر شدند. به طوریکه بازیکنان گرانقیمت آرژانتین مقابل ایران تا دقیقه 90 کاری از پیش نبردند. بازیکنانی که بهترین بازیکنان جهان فوتبال هستند. یاران مسی تا دقیقه 90 مقابل ایران با تساوی بدون گل متوقف شدند و در نهایت فوق ستاره ای به نام مسی گل پیروزی را زد تا ایرانی ها بازنده‌ای سربلند باشند.





همانطور که در زیر می بینید آمار کامل بازی ایران و آرژانتین را در یک تصویر آورده ایم. در تصویر زیر شما میتوانید جزئیات بسیار کاملی از این بازی را مشاهده کنید.

به عنوان مثال: ترکیب اصلی ، جزئیات بازی ، کارت زردها ، کارت قرمزها ، پنالتی ها و تعویض ها و ...

ما تمامی جزئیات بازی را به صورت گرافیکی و با نمایشی بسیار زیبا برایتان آورده ایم. میتوانید ببینید که بازیکن ها در چه دقایقی گل زدند ، کارت گرفتند و یا تعویض شدند.

همینطور درصد مالکیت توپ ، خطا ها ، تعداد تکل ها ، شوت داخل چهار چوب ، آفساید ، کرنر ، شوت خارج چهارچوب و درصد مالکیت توپ و ...











 هافبک تیم ملی فوتبال ایران گفت: بدشانسی و عملکرد خوب دروازه‌بان آرژانتین مانع پیروزی ما شد.

  آندرانیک تیموریان پس از شکست یک بر صفر ایران مقابل آرژانتین گفت: بازی خیلی خوبی بود بازیکنان ما از جان مایه گذاشتند و مثل یک مرد بازی کردند. تمامی نفرات یک تیم بودیم، شکست ما مقابل آرژانتین با اختلاف زیادی نبود.
وی افزود: آن‌هایی که می‌گفتند مقابل نیجریه بازی نکردیم امروز توانستیم موقعیت‌های زیادی به وجود بیاوریم و با بدشانسی و عملکرد خوب گلر آرژانتین توپ‌هایمان درون دروازه نرفت.
وی در مورد اینکه داور یک پنالتی ایران را نگرفت، خاطر نشان کرد: واقعا داور یک پنالتی را نگرفت ما تا دقیقه 91 آرژانتین را کنترل کردیم و واقعا عالی بودیم اما متأسفانه توپ به گل رفت.
تیموریان در مورد اینکه آیا تیم ملی می‌تواند صعود کند، خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم بوسنی را ببریم و به مرحله بعد برویم.
وی در پایان گفت: دو بازی ما در جام جهانی تمام شده و دیگر صحبتی نداریم و باید به مسابقه بعدی امیدوار باشیم.







  بعد از سرود ایران فریاد ایران ایران هواداران در ورزشگاه طنین افکن شد.

قبل از آغاز بازی مسی و نکونام با هم دست داده و روبوسی کردند.
قبل از آغاز بازی بازیکنان ایران حلقه اتحاد تشکیل دادند.
فریاد سرمربی آرژانتین بر سر بازیکنان تیمش وقتی دژاگه می‌خواست ضربه آزاد بزند قابل توجه بود.
هواداران تیم ملی تا دقیقه 10 از عملکرد تیم ملی ابراز رضایت کردند.
هر بازیکنی از ایران توپ را از مسی می‌گیرد، هواداران به شدت او را تشویق می‌کنند.
ماسکرانو با کی‌روش هنگام مصدومیت حقیقی صحبت کرد.
حقیقی بعد از مهار تک به تک هیگوائین مورد تشویق هواداران قرار گرفت.






 داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران گفت: داور صربستانی پنالتی کاملا واضح و درست ایران را ندید.

  سعید مظفری‌زاده در دقیقه 54 در مورد صحنه خطایی که مدافع آرژانتین بر روی اشکان دژاگه انجام داده بود‌،‌ گفت: این صحنه یک پنالتی صد درصد بود و داور این پنالتی کاملا واضح را ندید. مازیچ صربستانی در این صحنه از محوطه جریمه آرژانتین دور بود و نتوانست پنالتی ایران را ببیند.
وی در مورد کارت زردی که به جواد نکونام داده شد،‌ گفت: اخطاری که به نکونام داده شد، سخت‌گیرانه بود و داور بیشتر به خاطر نحوه زمین خوردن بازیکن آرژانتین که بزرگنمایی بود به کاپیتان تیم ایران کارت زرد نشان داد نه خطایی که نکونام انجام داد.







 سایت روزنامه انگلیسی دیلی‌میل اعلام کرد پنالتی ایران در بازی با آرژانتین گرفته نشده است.

 سایت روزنامه معتبر دیلی‌میل انگلیس که بازی آرژانتین - ایران را به صورت زنده و لحظه به لحظه گزارش می‌کند، خطایی که پابلو زابالتا، مدافع آلبی‌سلسته در دقیقه 55 روی اشکان دژاکه، هافبک تیم ملی کشورمان در داخل محوطه جریمه این تیم انجام داد را پنالتی دانسته و تأکید کرده است، پنالتی ایران گرفته نشد.







 دیدار تیم های ایران و آرژانتین با گل مسی به سود تیم آرژانتینی به پایان رسید.

دو تیم فوتبال ایران و آرژانتین از ساعت 20:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه مینیه‌روی شهر بلوهوریزنته به مصاف هم رفتند تا دومین دیدار خود در گروه F را برگزار کنند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آرژانتین خاتمه یافت. مسی در دقیقه 1+90 گل برتری آرژانتین را به ثمر رساند.
دیدار این دو تیم را میلورا مازیچ، داور صربستانی برعهده داشت.
ایران با ترکیب زیر به مصاف آرژانتین رفت:


نیمه اول:

بازیکنان ایران نیمه اول این بازی را آغاز کردند. در ادامه آرژانتینی‌ها سعی داشتند با پاس‌ها کوتاه به دروازه ایران نزدیک شوند.
ملی‌پوشان ایران در زمین آرژانتین صاحب ضربه ایستگاهی شدند. دژاگه این توپ را ارسال کرد که  با ضربه سر جلال حسینی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در یک صحنه آرژانتینی‌ها روی دروازه ایران آمدند که مدافعان ایران با مقاومت خود فرصت ایجاد موقعیت را از حریف گرفتند.
شاگردان سابیا یک بار دیگر از جناح چپ در پی موقعیت‌سازی بودند اما منتظری با تکل خود اجازه ارسال را به آگرو نداد.
مسی در چند حرکت قصد داشت دروازه ایران را هدف بگیرد اما باز هم مدافعان ایران اجازه ندادند توپ به دروازه حقیقی نزدیک شود.
در دقیقه 13 آرژانتین روی پاس ماسچرانو ، ایگواین را در موقعیت تک به تک صاحب توپ کرد اما حقیقی با خروج به موقع این توپ را مهار کرد.
حقیقی پس از مهار این توپ دچار آسیب‌دیدگی جزیی هم شد.
شاگردان کی‌روش در دقیقه 16 از جناح راست به دنبال پیدا کردن دروازه آرژانتین بودن که در نهایت منجر به به دست آوردن یک ضربه کرنر شد. دژاگه این توپ  را ارسال کرد اما مدافعان آرژانتین توپ را دفع کردند و از ضد حمله استفاده کردند اما منتظری در محوطه جریمه توپ را از بازیکن حریف گرفت.
دی‌ماریا 2 دقیقه بعد با شوت خود خواست دروازه ایران را هدف بگیرد اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 22 آگرو به سمت دروازه حقیقی شوت زد که او با دست مخالف این ضربه را دفع کرد.
در دقیقه 24 بازی دی‌ماریا کرنری را روی دروازه ایران ارسال کرد و روخو بالاتر از مدافعان ایران ضربه سر را زد اما توپ او در چارچوب نبود.
در دقیقه 26 مسی پشت ضربه کرنری که برای آرژانتین به دست آمد ایستاد اما این موقعیت هم با دخالت صادقی ره به جایی نبرد.
مسی سعی کرد در دقیقه 30 بازی از میان مدافعان ایران بگذرد اما سه بازیکن روی پای او رفتند اجازه هنرنمایی بیشتر را به او ندادند.
آرژانتین در دقیقه 32 بر اثر خطای تیموریان روی مسی صاحب ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه ایران شد. مسی پشت این توپ ایستاد تا چهلمین گل ملی خود را به ثمر برساند اما توپ او از بالای دروازه حقیقی به بیرون رفت.
شاگردان کی‌روش تا اینجای کار پا پس نکشیدند و پس از گرفتن توپ وارد زمین آرژانتین و در دقیقه 34 وار محوطه جریمه حریف شدند اما مدافعان آرژانتین اجازه نفوذ بیشتر را ندادند و در برگشت مسی خواست از ضد حمله استفاده کند اما باز هم ایرانی‌ها سد راه او شدند.
در دقیقه 35 بازی یک بار دیگر آرژانتین پشت محوطه جریمه ایران صاحب ضربه ایستگاهی شد. باز هم مسی پشت این توپ ایستاد و باز هم ناکام ماند. گارای در دهانه دروازه ایران ضربه سر زد اما توپ او به فضای بالای دروازه حقیقی رفت.
در دقیقه 42 دژاگه یک ضربه ایستگاهی را از میانه‌های میدان ارسال کرد اما در جدال ماسچرانو و قوچان‌نژاد این بازیکن آرژانتین بود که تن به کرنر داد. این توپ را دژاگه ارسال کرد و با ضربه خطرناک سید جلال حسینی به بیرون رفت.
در دقایق  پایانی قوچان‌نژاد روی یک ضدحمله به سمت دروازه آرژانتین رفت اما دی‌ماریا سد راه او شد.
چند ثانیه بعد یک ضربه کرنر نصیب آرژانتین شد اما در این صحنه هم دخالت مدافعان ایران نگذاشت فرناندس دروازه ایران را تهدید کند.
در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نیمه دوم:

بازی در نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که سرمربی دو تیم تغییری در ترکیب خود ایجاد نکردند.
در دقیقه 49 بازی زابالتا با یک ضربه خطرناک که حاصل نفوذ مسی بود دروازه حقیقی را تهدید کرد اما شوت او به بیرون رفت.
در دقیقه 52 ملی‌پوشان ایران روی توپ‌گیری شجاعی صاحب موقعیت خطرناک شدند و قوچان‌نژاد با یک ضربه سر بسیار خطرناک دروازه ارژانتین را تهدید کرد و رومرو توانست ضربه سر او را دفع کند.
جواد نکونام در پنجاه و سومین دقیقه بازی از داور کارت زرد گرفت.
در دقیقه 54 دژاگه در محوطه جریمه آرژانتین نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت و بازی ادامه پیدا کرد.
یک دقیقه بعد آرژانتین صاحب ضربه کرنر شد. دی‌ماریا این توپ را روی دروازه ارسال کرد که با ضربه سر هم‌تیمی‌هایش به بیرون رفت.
مسی بالاخره توانست در دقیقه 60 بازی از میان مدافعان ایران بگذرد اما او راه دروازه را پیدا نکرد و توپش از کنار دروازه حقیقی به بیرون رفت.
دقیقه 64 سرخپوشان ایران یکبار دیگر با شوت حاج‌صفی دروازه رومرو را تهدید کردند اما شوت او به کرنر رفت. ایرانی‌ها روی کرنر هم خطرناک طاهر شدند و دروازه رومرو را تهدید کردند.
پس از چند دقیقه فشاری که آرژانتینی‌ها روی دروازه خود تحمل کردند سعی کردند دوباره به سمت دروازه ایران بیایند اما نتوانستند از میانه میدان جلوتر بیایند.
دقیقه 65 بازی باز هم رومرو بود که دروازه تیمش را نجات داد. دژاگه با یک ضربه سر دروازه را تهدید کرد و رومرو با نوک انگشتانش دروازه تیمش را نجات داد و توپ را به کرنر فرستاد.
آرژانتینی‌ها در پی پاسخ این حمله برآمدند اما این حقیقی بود که با شیرجه خود سانتر از جناح چپ را دفع کرد.
سرخپوشان ایران در هفتاد و یکمین دقیقه بازی یک کرنر دیگر به دست آوردند. دژاگه این توپ را ارسال کرد اما مدافع ایران با کمک دست خود توانست توپ را دفع کند.
شجاعی در دقیقه 72 روی خط محوطه جریمه روی دی‌ماریا خطا کرد و کارت طرد دوم را دریافت کرد. مسی یک بار دیگر پشت توپ ایستاد و باز هم توپش به بیرون رفت اما این بار به تیر دروازه ساییده شد.
علیرضا حقیقی با یک واکنش خوب توانست شوت دی ماریا را به خوبی مهار کند.
خسرو حیدری در دقیقه 76 به عنوان اولین تعویض ایران به جای مسعود شجاعی وارد میدان شد.
سابیا در دقیقه 77 دو تعوسض همزمان انجام داد و لاوازی را به جای آگرو و پالاسی را به جای آگرو وارد زمین کرد.
دقیقه 82 بازی یکبار دیگر آرژانتینی‌ها که توان نیمه اول را نداشتند وارد محوطه شدند اما پولادی توپ را به کرنر فرستاد. کرنری که مسی و یارانش نتوانستند از آن بهره‌ای ببرند.
خسرو حیدری از جناح راست حرکت کر و توپ را به قوچان نژاد رساند و روخو که کاری از دستش بر نمی‌آمد مهاجم ایران را نقش بر زمین کرد.
احسان حاج صفی پشت این توپ ایستاد اما ضربه او بدون برخورد به کسی به بیرون رفت.
در برگشت یک بار دیگر حقیقی با دشت خود توپ را به کرنر فرستاد.
اشکان دژاگه در هشتاد و چهارمین دقیقه بازی جای خود را به جهانبخش داد.
در دقیقه 86 جهانبخش با یک پاس خوب قوچان نژاد را صاحب توپ کرد اما رومرو که توپ او را دفع کرد تا دروازه آرژانتین باز نشود.
در دقیقه 88 بازی کارلوس کی‌روش آخرین تعویض خود را انجام داد و حقیقی را به جای حاج سفی وارد میدان کرد.
در نهایت در دقیقه 1+90 لیونل مسی با نفوذ از جناح چپ ایران و شوت پشت 18 قدم دروازه ایران را باز کرد تا بازی با همین یک گل به سود آرژانتین خاتمه یابد.






 لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران و آرژانتین انتخاب شد.

 ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی برابر آرژانتین با یک گل شکست خورد.
پس از پایان این دیدار لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.








آسوشیتدپرس: ایران می‌توانست برنده باشد

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در پی شکست شاگردان کارلوس کی‌روش مقابل آرژانتین نوشت: ایران تاوان از دست دادن موقعیت‌هایش را داد.
 تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 20:30 امروز (یکشنبه) در ورزشگاه مینیرائو شهر بلوهوریزنته به مصاف آرژانتین رفت. شاگردانش کی‌روش در حالی این دیدار را با نتیجه یک بر صفر به حریف واگذار کردند که تا دقیقه 91 که لیونل مسی موفق شد آرژانتین را به سه امتیاز این بازی برساند، دروازه‌اش را بسته نگه داشت.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت: آرژانتین با گل فوق‌العاده‌ای که لیونل مسی در وقت‌های تلف‌شده به ثمر رساند موفق شد با نتیجه یک بر صفر بر ایران غلبه کند و صعودش به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2014 برزیل را قطعی کند.
در ادامه این گزارش آمده است: ایران در طول این بازی دفاع مستحکمی مقابل آرژانتین داشت و حتی در نیمه دوم چند موقعیت خوب روی دروازه آلبی‌سلسته ایجاد کرد که می‌توانست پیروزی را برای این تیم به ارمغان بیاورد و باعث وقوع لحظه‌ای احساسی در این تورنمنت ‌شود ولی آنها در نهایت تاوان از دست دادن موقعیت‌هایشان را دادند و مسی از پشت محوطه جریمه با شوتی دقیق سمت چپ دروازه علیرضا حقیقی را نشانه گرفت تا تنها گل بازی به ثمر برسد.






نیویورک تایمز: تیم ایران مستحق پیروزی بود

سایت نیویورک تایمز تیم ایران را در بازی برابر آرژانتین مستحق پیروزی و کسب 3 امتیاز دانست.
 تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در رقابت‌ها جام جهانی 2014 برزیل با وجود نمایشی درخشان برابر آرژانتین یک بر صفر شکست خورد که عملکرد بازیکنان ایران تحسین رسانه‌ها و کارشناسان جهان را به همراه داشته است.
پس از شکست تیم ملی فوتبال کشورمان برابر آرژانتین، سایت نیویورک تایمز با تحسین عملکرد بازیکنان ایران نوشت: اکنون بوینس‌آیرس خوشحال است که این خوشحالی در تهران وجود ندارد. البته ایران در این بازی به واقع درخشان بود. تیمی با بازیکنانی از لیگ ایران که اشکان دژاگه از فولام را هم به همراه داشت.
این سایت آمریکایی در ادامه آورده است: بازیکنان ایران شاید در سطح ستاره‌های جهانی آرژانتین مانند آگرو و ایگواین نبودند اما آنها در لحظاتی بهتر هم بودند و می‌توانستند به 3 امتیاز این دیدار برسند. تیم ایران مستحق پیروزی بود. آنها شاید یک تمام کننده خوب نداشتند اما در لحظاتی می‌توانستند ضربه نهایی را به حریف‌شان بزنند.






سایت فیفا:‌ شاگردان کی‌روش متحد بودند

سایت فیفا نوشت مسی یکبار دیگر هوش خود را نشان داد و با گلی در وقت اضافه آرژانتین را برنده بازی کرد.
 سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی از بازی ایران و آرژانتین نوشت: یک گل تعجب‌برانگیز از لیونل مسی در وقت اضافه، آرژانتین را به مرحله یک هشتم نهایی برد. ستاره بارسلونایی با حرکت دیرهنگام خود باعث شد تیم آرژانتین 6 امتیازی شده اما ایران در امتیاز یک باقی بماند.

در ادامه این گزارش عنوان شد مردان آلخاندرو سابلا بر توپ تسلط داشتند اما وقتی تیم آرژانتین به گل نرسید آگوئرو و هیگواین را از ترکیب تیم خارج کرد.
این سایت در گزارش خود عنوان کرد شاگردان کارلوس کی‌روش مجموعه‌ای طلایی و متحد نشان دادند. این تیم توسط رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه صاحب دو موقعیت شد و یکبار نیز پابلو زابالتا، مدافع آرژانتین دژاگه را در درون محوطه جریمه خود سرنگون کرد.
این سایت افزود: مسی یکبار دیگر هوش و استعداد خود را نشان داد و  در وقت اضافه توپ را در کنج دروازه‌ ایران قرارداد.
رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل از پنج‌شنبه 23 خرداد شروع شد و تا تاریخ 22 تیر ادامه خواهد یافت.





تمجید سایت روزنامه گاردین از بازیکنان تیم‌ملی

سایت روزنامه معتبر گاردین از عملکر شاگردان کی‌روش مقابل آرژانتین تمجید کرد.
  سایت روزنامه گاردین انگلیس پس از شکست ایران مقابل آرژانتین نوشت: ایران مقابل آرژانتین که در خط حمله استعدادهای زیادی دارد، نمایش تاثیرگذار و تکان دهنده‌ای ارائه کرد.
این سایت ادامه داد: بازیکنان خط دفاعی ایران همانند سربازان یک سنگر به دفاع از دروازه خود پرداختند و حتی در نیمه دوم چند بار با خلق موقعیت روی دروازه آرژانتین آنها را به دردسر انداختند.
گاردین در ادامه تحلیلش از بازی ایران و آرژانتین، نوشت: فوتبال بی رحم است و لیونل مسی موفق شد در وقت‌های تلف شده گل برتری تیمش را بزند و با این گل صعود آرژانتین را به دور بعدی مسابقات قطعی کند.







سایت فولام: مسی قلب ایران را شکست

سایت فولام با اشاره به شکست تیم ملی ایران مقابل آرژانتین گفت: لیونل مسی با گلی که مقابل ایران به ثمر رساند، قلب ایرانی‌ها را شکست.
سایت فولام با اشاره به شکست یک بر صفر ایران مقابل آرژانتین در چارچوب مرحله گروهی مسابقات جام جهانی 2014 برزیل عنوان کرد: لیونل مسی با گلی که مقابل ایران به ثمر رساند، قلب ایرانی‌ها را شکست.
این سایت در مورد اشکان دژاگه بازیکن ایرانی فولام تصریح کرد: داور باید در حساس‌ترین صحنه بازی، خطایی را که توسط پابلو زابالتا، مدافع آرژانتین روی دژاگه صورت گرفت، پنالتی اعلام می‌کرد،‌ پنالتی که از سوی کارشناسان تأیید شد. با این حال داور چنین اعتقادی نداشت و اعتراض‌های دژاگه هم به جایی نرسید.
سایت فولام در ادامه تأکید کرد: آرژانتین با این پیروزی صعودش به مرحله بعدی این رقابت‌ها را مسجل کرد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد