سه هفته ی پایانی لیگ پس از سی و پنج روز تعطیلی ! + جدول و برنامه بازی ها

به دلیل حضور نمایندگان ایران در جام آسیا و بازی تدارکاتی تیم ملی ، سه هفته ی پایانی لیگ برتر ایران به مدت 35 روز تعطیل شد تا تکلیف قهرمان در سه بازی آخری که به صورت همزمان انجام خواهند شد مشخص شود. اما در هفته ی آخرِ قبل از تعطیلی اتفاقات جالبی در لیگ افتاد که باعث شد تعداد مدعیان قهرمانی بیشتر شود و سایر تیم ها از این پس باید پرسپولیس را هم رقیب جدی خود برای کسب عنوان قهرمانی به حساب بیاورند.

 

 


جالبترین اتفاق هفته ی 27 اُم لیگ برتر ، شکست 4 بر 2 استقلال در انزلی و مقابل ملوان بود که باعث به وجود آمدن ضرب المثل های جدیدی از جمله: استقلال که چهار تا میزدی همه عمر ، دیدی که چگونه چهار تا خوردی (!) شد. در واقع تمامی تیم های بالای جدول در این هفته متوقف شدند تا پرسپولیس در بازی آخر صبا را ببرد و به کورس قهرمانی برگردد. هر چند همچنان فولاد خوزستان با یک امتیاز بیشتر از استقلال در صدر قرار دارد و استقلال هم با دو امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس دوم است ، اما این را هم باید در نظر گرفت که بازی های آینده ی پرسپولیس بسیار آسانتر از سایر تیم هاست.


در این میان استقلال تهران سختر ترین دیدارها را پیش رو خواهد داشت و در سه هفته ی آینده باید رو در روی سه تیم بالای جدولی یعنی فولاد خوزستانِ صدرنشین ، نفت تهرانِ رده چهارمی و تراکتور سازی هفتم جدولی قرار بگیرد که کار را برای قهرمانی این تیم سخت میکند و بعید است که بتواند از این سه بازی امتیاز های کامل را بگیرد.


هرچند خلعتبری گفته بازی های پرسپولیس سخت تر است اما حداقل روی کاغذ این طور به نظر نمیرسد زیرا تمامی دیدارهای پرسپولیس با تیم های پایین جدولی است و شاید تنها مشکل این تیم قسمت مدیریت و بحث های پیش آمده بین پروین و دایی باشد.

در جلسه ای که هفته ی پیش در باشگاه پرسپولیس تشکیل شد، بین دایی و پروین بحث و جدل شدیدی در گرفت که میگویند اگر سایرین وساطت نمیکردند کار به کتک کاری میکشید. بحث هم سر این بود که پروین میگفت: دایی یکُ نیم میلیارد تومن پول گرفته بعد میاد بازیکن ها را برای اعتصاب و تمرین نکردن تشویق میکنه و دایی هم در جواب گفت: من مربی تیم هستم ولی تو چیکاره ای که 500 میلیون پول گرفتی؟! و پروین هم گفت: الان محمد مایلی کهن حاضرِ بدون پول برای پرسپولیس مربی گری کنه ولی آقا یکُ نیم میلیارد میگیره ... و همین بحث ها کار را به دادُ بیداد کشاند.


به هر حال شرایط تیم ها اینطور است و هر تیم یک مشکل و یک حسن دارد. استقلال و فولاد امتیاز بیشتری دارند و پرسپولیس هم بازی های راحت تری دارد. البته پرسپولیس یک حسن دیگر هم دارد و آن تفاضل گل بالای این تیم است که 6 گل بهتر از دو تیم بالای جدول است و به نظر نمیرسد که طی این سه هفته تیم های دیگر بتوانند این فاصله را جبران کنند. پس اگر امتیاز ها مساوی شود به احتمال قریب به یقین پرسپولیس قهرمان خواهد شد ...






این هم جدول کامل لیگ برتر جام خلیج فارس با تمام جزئیات












و این هم برنامه ی دیدارهای پایانی فصل برای تیم های مدعی قهرمانی:






هفته 28 اُم :  پنجشنبه 7 فروردین ماه 1393 (ساعت 17:30)

فولاد - تراکتورسازی
سپاهان - سایپا
استقلال - نفت تهران
داماش - پرسپولیس

 

هفته 29 اُم : شنبه 16 فروردین ماه 1393 (ساعت 17:30)

فولاد - استقلال
ملوان - سپاهان
نفت تهران - گسترش فولاد
پرسپولیس - راه آهن سورینت




هفته 30 آم : پنجشنبه 21 فروردین ماه 1393 (ساعت 17:30)

استقلال خوزستان - پرسپولیس
استقلال - تراکتورسازی
سپاهان - نفت تهران
گسترش فولاد - فولاد



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد