عجیب ترین قراردادهای دنیای فوتبال: از رونالدینیو تا حسین کعبی !!

فودبال (به قول علی پروین!) دنیای عجیبی ست. از بازی های پراسترسی که چند میلیارد بیننده دارند بگیرید تا قراردادهای میلیاردی با بند های باورنکردنی! یکی از همین قراردادهای عجیب را رونالدینیو میخواست رقم بزند اما باشگاه بشیکتاش عطایش را به لقایش بخشید تا این قرارداد سر نگیرد.

اما درخواست های او چه بود که مسئولان بشیکتاش از بهترین بازیکن سالهای اخیر جهان گذشتند؟ رونالدینیو 12 شرط برای پیوستن به این تیم گذاشت:  1- شانزده و نیم میلیون دلار برای دو سال و نیم.  2- هفت بلیت رفت و برگشت به برزیل در هر فصل.  3- خرید هر ماشینی که بازیکن انتخاب کند.  4- راننده اختصاصی با هزینه باشگاه.  5- پرداخت هزینه سوخت ماشین. 6- پذیرفتن اسپانسر شخصی بدون دخالت باشگاه.  7- خط ثابت تلفن که همه ی هزینه مکالمه اش را باشگاه بپردازد.  8- خط تلفن همراه و پرداخت هزینه مکالمه توسط باشگاه.  9- بعد از یک سال بازیکن حق فسخ قرارداد یک طرفه را دارد.  10- هشت میلیون و دویست هزار دلار به عنوان پاداش به بازیکن داده شود (در صورت موفقیت باشگاه).   11- پرداخت درصدی قابل توجه (فاش نشده) از سود فروش پیراهن بازیکن.   12- هشت درصد جریمه اگر باشگاه بیش از سه ماه تاخیر دستمزد بازیکن را پرداخت کند.


میبینید؟ اگر یک زمانی بهترین بازیکن جهان بوده مثل اینکه حالا هم نمیخواهد باور کند که دیگر بزرگ نیست!!
 

 












اما حالا نگاهی بندازیم به قراردادهای جنجالی دیگر:

1-  الکس چمبرلین را آرسنال با مبلغ 12 میلیون پوند خرید اما در 29 بازی کمتر از 20 دقیقه بازی کرد زیرا در قرارداد او آمده بود که اگر در بازی ای بیشتر از 20 دقیقه بازی کند آرسنال باید 10 هزار پوند به باشگاه سابقش یعنی ساوتهمپتون بپردازد. برای همین حتی یک بارآرسن ونگر چمبرلین را در دقیقه 67 وارد زمین کردو در دقیقه 84 بیرون کشید تا از 20 دقیقه بیشتر نشود و آرسنال مجبور نشود برای این بازیکن 12 میلیونی فقط 10 هزار پوند ناقابل جریمه بدهد ...



2-  شوارتزر بازیکن سابق آرسنال هنگامی که در سال 1999 به ساندرلند رفت بندی در قراردادش آمد مبنی بر اینکه وی حق رفتن به فضا را ندارد!! ماجرا از این قرار بود که شوارتزر چندی قبل برای سفر به فضا ثبت نام کرده بود و این در حالی ست که هنوز هم نوبتش نشده است.








اما قرارداد های عجیب در ایران :



1-  سید جلال حسینی در قرارداد همین فصلش با پرسپولیس روزانه سه وعده ی غذایی از این تیم دریافت میکند. وی دلیل این موضوع را مضر بودن غذاهای رستوران اعلام کرده، هرچند گفته که به دلیل ازدواج دیگر نیازی به این بند از قرارداد ندارد زیرا همسرش برایش غذا درست میکند!


2-  افشین قطبی پس از قهرمان کردن پرسپولیس قصد جدا شدن از این تیم را داشتاما مسئولان پرسپولیس با هر ترفندی قصد داشتند قطبی را نگه دارند و قطبی هم از این فرصت استفاده کرد و بندی عجیب را پیشنهاد داد. او اعلام کرد که باشگاه باید اینترنت پرسرعت برای منزلش تهیه کند و اگر این کار را نکرد وی حق فسخ قرارداد و دریافت 800 هزار دلار از قراردادش را دارد. با اهمال کاری مسئولان پرسپولیس و قطع شدن اینترنت منزل قطبی، وی قرارداد را لغو و پول را گرفتو رفت !!


3-  اما عجیب ترین  قرارداد مربوط به قرارداد حسین کعبی بااستقلال اهواز بود. مدیر عامل باشگاه بندی را در قرارداد ذکر کرد که حسین کعبی زیر ابروهایش را نگیرد !!!!!!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد