رئال مادرید با شکست دادن بارسلونا قهرمان جام حذفی (کوپا دل ری) شد + گزارش کامل

پس از اینکه سال گذشته بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا و در مجموع بازی رفت و برگشت  با نتیجه ی 7 بر 0 از بایرن مونیخ شکست خورد همه میگفتند که دوران بارسلونا دیگر تمام شده است و حالا به نظر میرسد که دیگر واقعه دوران بارسا تمام شده و نسل طلایی و ستاره هایش رو به افول گذاشته اند.

 آخرین ال کلاسیکوی فصل در چارچوب فینال جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه مستایا برگزار شد که این بار رئال مادرید در اولین پیروزی فصل مقابل رقیب دیرینه صاحب جام شد و گرت بیل این بار نقش کریستیانو رونالدو در سال 2011 را برای آنچلوتی ایفا کرد.



 **  نحوه ی چینش ترکیب هر دو تیم مانند تصویر شماره ی 3 (چهار -  سه - سه ( 4 - 3 - 3 )) در این صفحه بود:

ترکیب بارسلونا : پینتو ، آلوز ، بارترا (الکسیس) ، ماسچرانو ، آلبا (آدریانو) ، بوسکتس ، ژاوی ، فابرگاس (پدرو) ، اینیستا ، نیمار ، مسی
ترکیب رئال مادرید : کاسیاس ، کارواخال ، په په ، راموس ، کوئنترائو ، آلونسو ، مودریچ ، ایسکو (کاسمیرو) ، دی ماریا (ایارا) ، بیل ، بنزما (واران)

 

 




نیمه اول :


 ** بازی با قضاوی آقای ماتئو لاهوز و در ورزشگاه مستایا آغاز شد و اولین اتفاق بازی کارت زردی بود که در دقیقه 3 نصیب ایسکو شد؛ او با خطا نیمار را در میانه میدان متوقف کرد.

 ** دقیقه 5 پاس در عمق ایسکو و نفوذ بیل از سمت چپ و در نهایت ضربه ای که با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

 ** دقیقه 7 همکاری خوب بنزما و ایسکو و توپی که به بیل رسید اما ضربه پای راست این بازیکن در حالی که پشت به دروازه نیز بود، بعد از برخورد با پای ماسچرانو راهی کرنر شد.
 ** دقیقه 11 رئال مادرید خیلی زود به گل رسید؛ توپ ربایی عالی ایسکو از دنی آلوز در زمین خودی و شروع ضدحمله ای برق آسا، پاس تک ضرب بنزما و فرار دی ماریا که در نهایت درحالیکه آلبا اسکورتش می کرد، ضربه زمینی خود را به گوشه دروازه پینتو فرستاد.
 ** دقیقه 16 نیمار داخل محوطه رئال مادرید قصد داشت تا خطا بگیرد که با اعتراض په په و کوئنترائو همراه شد و در نهایت درگیری میان این بازیکنان کارت زرد برای نیمار و په په را به همراه داشت.
 ** بارسلونا 68 درصد مالک توپ و میدان بود اما برنامه خاصی برای رسیدن به دروازه مادریدی ها نداشت و دفاع خوب شاگردان آنچلوتی تمام فضاها را برای آنها بسته بود و هیچ توپی به چارچوب دروازه رئال مادرید نمی رسید.
 ** دقیقه 35 نفوذ بیل از چپ و پاس به بیرون او در داخل محوطه با ضربه ایسکو همراه شد اما آلبا در آخرین لحظه با تکل عالی خود دروازه تیمش را نجات داد.
 ** دقیقه 41 آخرین تلاش های بارسلونا برای به تساوی کشاندن بازی در نیمه اول، با اشتباه مدافعان رئال مادرید در دفع توپ همراه شد اما ضربه مسی با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.


در نهایت نیمه اول بدون داشتن وقت تلف شده با نتیجه 1 - 0 به سود رئال مادرید به پایان رسید.





نیــــمه دوم :

 ** در آغاز نیمه دوم آدریانو به عنوان اولین تعویض بارسلونا به جای آلبا وارد میدان شد.
 ** دقیقه 48 بیل به زیبایی از بین دو مدافع بارسلونا عبور کرد و ضربه زمینی خود را با نوک پا زد که توپ به دیوار کناری دروازه برخورد کرد.
 ** دقیقه 54 دفع توپ ناقص مدافعان بارسا، باعث شد تا توپ روی سینه بیل فرود آید و سپس ضربه روی پای این بازیکن به شکلی خطرناک و با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
 ** دقیقه 60 سسک فابرگاس جای خود را به پدرو رودریگز داد.
 ** دقیقه 65 شوت از راه دور محکم بارترا با واکنش کاسیاس راهی کرنر شد.
دقیقه 66 پاس در عمق خوب دی ماریا به بنزما رسید اما ضربه پای چپ این بازیکن به خوبی توسط پینتو راهی کرنر شد.
 ** دقیقه 68 بالاخره بارسلونا کار را به تساوی کشاند؛ ارسال کرنر عالی از ژاوی با ضربه سر دیدنی بارترا به گوشه دروازه کاسیاس رفت.

 ** رئال مادرید خیلی سریع به این گل واکنش نشان داد و در دقیقه 71 گرث بیل با فرار پا به توپ خود از سمت راست به محوطه جریمه بارسا رسید اما ضربه محکم این بازیکن توسط پینتو برگشت داده شد.

 ** دقیقه 81 حرکت خوب مودریچ و ضربه دیدنی این بازیکن از پشت محوطه جریمه که توپ به شکلی خطرناک به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
 ** دقیقه 85 بیل با سوپر گل خود ورق را دوباره به سود رئال مادرید برگرداند؛ استارت عالی این بازیکن از میانه میدان که بارترا را از جریان بازی خارج کرد و در نهایت این ستاره ولزی خود را به محوطه بارسا رساند و توپ را از میان پاهای پینتو به گل دوم تیمش تبدیل کرد. بلافاصله بعد از این گل الکسیس سانچز به جای بارترا برای بارسلونا و ایارامندی به جای دی ماریا برای رئال مادرید به میدان آمدند.
 ** دقیقه 87 ضد حمله سریع رئال مادرد و پاس بیل به بنزما در سمت چپ که در نهایت این بازیکن بعد از عبور از مدافع بارسا ضربه پای چپ خود را زد که پینتو در دو ضرب توپ را مهار کرد.
 ** دقیقه 89 رئال مادرید خوش شانس بود که دروازه اش باز نشد؛ پاس در عمق عالی ژاوی، نیمار را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه این بازیکن به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به آغوش کاسیاس رسید.
 ** دقیقه 90 هم واران به جای بنزما وارد میدان شد تا 3 دقیقه باقی مانده را سپری کنند و به 20 اُمین عنوان قهرمانی خود در کوپا دل ری دست پیدا کنند.


بارسلونا نیز در طی هفته های اخیر از هر سه جام فصل خداحافظی کرد...






دی ماریا: شایسته این قهرمانی بودیم؛ نمی توانیم خواسته بیشتری داشته باشیم :


گل های وینگر آرژانتینی و گرث بیل رئال مادرید را به یک پیروزی شیرین با نتیجه 2 - 1 رساند تا 20 مین قهرمانی این تیم در کوپا دل ری شکل بگیرد. دی ماریا در پایان بازی به خبرنگاران گفت:

"می دانستیم که خوب عمل کرده ایم و همه چیز طبق انتظار ما پیش رفت. نمی توانیم خواسته بیشتری داشته باشیم. این یک تیم و یک گروه است. بعد از تلاش های سخت در طول سال ما شایسته این عنوان بودیم."





کاسیاس: پیروزی بزرگی بود و ما شایسته قهرمانی بودیم؛ به یاد خسه هستیم :


احساسات بعد از بازی: " تیم یک تورنمنت فوق العاده را پشت سر گذاشت. بازی زیبایی بود. هر دو تیم شانس هایی داشتند اما ما با شایستگی پیروز شدیم. برای هوادارانی که به اینجا آمده بودند و برای تیم خوشحالم. در حال حاضر ما به پسری فکر می کنیم که لحظات سختی داشته است: خسه. او به زودی به پیش ما بازخواهد گشت. "

موقعیت بارسا در آخرین دقیقه، وقتی که نیمار توپ را به تیر دروازه زد و در برگشت توپ به شما رسید: " آن فرصت به شدت ما را ترساند. یک پاس در عمق عالی داده شده بود. گاهی اوقات شانس با تیم شما یار می شود. ما همچنین به بارسلونا به خاطر کاری که امشب انجام داد تبریک می گوییم. حالا زمان فکر کردن به لیگ و چمپیونزلیگ است. "







آنچلوتی: مصدومیت رونالدو روحیه مضاعفی به ما داده بود؛ شایسته پیروزی بودیم؛ دوره بارسلونا تمام نشده است :


بازی: "ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم. تیم در نیمه اول فوق العاده بازی کرد، سپس بارسلونا بازی را در اختیار گرفت اما موقعیت هایی داشتیم که کار را تمام کنیم. به هرحال ما شایسته پیروزی بودیم."
بارسا: "فکر نمی کنم این پایان دوره آنها باشد. اگر شما به نحوه بازی آنها نگاه کنید، می بینید که خوب بودند و موقعیت هایی داشتند. به خصوص وقتی کار را به تساوی کشاندند. این تیم خطرناک است و حتی با وجود اینکه همه صحبت از پایان دوره این تیم می کنند، من چنین فکر نمی کنم."
بازیکنان: "همه آنها خوب بازی کردند. ما بدون کریستیانو بازی کردیم، اما انگیزه سایر بازیکنان چشمگیر بود و بیشتر کار کردند."
آینده: "این قهرمانی برای رقابت های دیگر به ما قدرت خواهد داد."
سیبلس: "من به آنجا عادت نکرده ام و بسیار در موردش کنجکاوم. جشن گرفتن با هواداران لذت بخش است. شب فوق العاده ای بود چرا که هر دو تیم هواداران خود را در ورزشگاه می دیدند. همه چیز فوق العاده بود."
قهرمانی: "من از کسب قهرمانی در این تورنمنت خوشحالم. ما به زحمت پیروز شدیم و در پایان شایسته این قهرمانی بودیم چرا که می توانستیم در نیمه دوم کار را تمام کنیم. من برای هواداران و بازیکنان خوشحالم. جو فوق العاده ای در اینجا حاکم بود. در داخل و خارج از میدان همه چیز ویژه بود."
تاکتیک ها: "بازی همانطور بود که ما می خواستیم. در ابتدا کنترل بازی را در اختیار داشتیم و از فرصت ضد حمله ها استفاده کردیم. سپس ما توپ را به آنها دادیم اما خوب کار کردیم، به خصوص در خط دفاعی."
بیل: "این مهمترین گل کارنامه او بود چرا که در یک لحظه سرنوشت ساز به ثمر رسید. او به مانند سایر اعضای تیم خوب بازی کرد. مادرید به عنوان یک تیم بازی کرد و با همین روش بارسا را شکست داد."




فوق ستاره آرژانتینی (لیونل مسی) در این دیدار هم نمایش ضعیفی داشت و نتوانست به تیمش کمک کند. در انتهای این دیدار کریستیانو رونالدو که به دلیل مصدومیت غایب بود، به درون زمین آمد و به مسی دلداری داد:






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد